Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2006 22:17 - Вещиците - кратко представяне
Автор: dvutsvetko Категория: Забавление   
Прочетен: 3721 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 30.09.2006 20:14


image

Баба Вихронрав

Вещицата, практикуваща психоложка, пчеларка и специалистка по намеса в чуждите работи. Природата вероятно я е предназначила да бъде една от онези зли вещици, които си имат къщичка от сладкиши със страшна пещ вътре. Баба Вихронрав е прекалено схватлива и твърде опърничава, за да се примири с такова предопределение. Затова обикновено е на страната на Доброто или поне на Справедливостта. Е, както тя я разбира. В момента.

Всъщност, когато Баба Вихронрав върши добрини, може би е по-страшна от която и да било друга вещица, занимаваща се със злини (защото Доброто не винаги е онова, което им се иска на хората, пък и често се оказва трудно поносимо). Сигурно самата тя се отнася към ролята си като към силно лекарство – няма как да помогне, ако не е отвратително на вкус.
Най-доволна е, ако има нещо, което да порицае.


Леля Ог

Вещицата, практикуваща психоложка, и също специалистка по намеса в чуждите работи. Имала е трима съпрузи (най-малко) и е майка на петнадесет деца. Обича да изпие някоя чашка. И още една чашка. И трета чашка. Душата и е толкова широка, че можете да си постелете пода с нея.

Нищо чудно да е по-мъдра от Баба Вихронрав в традиционния смисъл на думата и няма съмнение, че поне едостатъчно мъдра да не се издаде. Всъщност двете инстинктивно различават взаимно силните и слабите си страни, затова действат в екип – Баба върши каквото е необходимо, а Леля после превръзва ранените.


Маграт Чесън

Вещица, билкарка и същинска мокра кокошка. Съдбата и е отредила да бъде третата в съвсем неофициалното Вещерско сборище на Ланкър. (В момента, обаче си отдъхва от Занаята в ролята на кралица на Ланкър – доста опъващо нервите занаятие, защото изисква вещина в боравенето с игла и конец, в соколарството, както и в ходенето с ей тази рокля.)

Формално погледнато, тя е най-образованата сред вещиците в Ланкър, но нейният похвално открит за новото ум е безкритично претъпкан с всевъзможни щуротии като вярата в магията на свещите, кристалите, цветовете, както и в лечебната сила на плесенясалия хляб.

Въобразява си, че е надарена с романтична душа. Истината е, че тя е извънредно земна душа, крепяща твърде романичен ум.

Превод: Владимир Зарков /в оригинала са Баба Уедъруекс и Бабчето Ог, но ги замених с по-често срещаните: Баба Вихронрав и Леля Ог/

От: sunflower 
... и съвсем малко от Jones



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ady - Така си и мислех
27.09.2006 22:48
тя е земната с романтичния ум затова я обичаме и наричаме с обич "слънчево цвете"
цитирай
2. sunflower - За коя
27.09.2006 23:02
от вещиците говориш? Аз за себе си си мисля, че съм съчетала малко и от ... трите май. Като Вихронрав понякога "добрините ми" се обръщат на "злини", като Ог, обичам да ударя по едно питие .. .в компанията на приятен мъж ... а, нали съм се образовала в МЕИ-то, по това приличам на Маграт .. и по романтиката и земното нещо, ... хайде, от мен да мине :))))))
цитирай
3. ady - И за трите
27.09.2006 23:09
дядо попе
цитирай
4. sunflower - :)))))
27.09.2006 23:39
Да не забравяме, че вещица в българския език идва от корена "веща", т.е. аз бих била щастлива да съм ...вещица. :))))))
цитирай
5. semiramida - Книжките - от къде?
29.09.2006 11:48
А знае ли някой от къде в нета мога да си сваля книжките? На английски или на български, няма значение.
цитирай
6. dinka - semiramida
29.09.2006 12:33
Тери Пратчет заслужава да си купим книжките му. Не е много добра идея да си ги теглим от нета. :)
цитирай
7. ssstto - Мисля
16.11.2006 20:56
че е добра идея да се сложат връзки към сайтове с книги.Хайде бе,да не живеете в Скапан Гъз :),вече има гугъл и за две секунди,даже по-малко който иска ще открие книги за сваляне.Не смятам че така ще ограбите Тери,а напротив ще улесните феновете му и ще ги направите повече.
цитирай
8. wildroses - Не съм
26.11.2006 15:40
чела нищо на Тери Пратчет, но тези статии ме заинтригуваха :)Кратки, с чувство за хумор...
Можете ли да дадете малко повече инфо за Маграт Чесън, че намирам известни прилики с действителни лица :P(билкарка е, а пък името ми е вид билка, та имаме сходни черти)
Поздрави
цитирай
9. dika999 - Кефи ме Баба Вихронрав
05.10.2007 12:29
Фен съм голям на Пратчет и те поздравявам за блога и за идеята ти да представяш героите, за да могат повече хора да се докосват до героите му. Бих казала, че имам всички книги в БГ вариант на Пратчет от Света на диска- с изключение на 1-2 които отдавна не са преиздавани. Чела съм и имам и някои от другите му произведения, но най-много си ми харесва Света на Диска. Освен баба Вихронрав, други любимци са ми Ринсуид, Смърт и т.н. Не бих казала, че има герой който да ми е антипатичен. Всеки си има "чар". ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dvutsvetko
Категория: Забавление
Прочетен: 307368
Постинги: 37
Коментари: 162
Гласове: 439
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031